Modern försäljning med kraften av sociala medier – från likes till affärer

Den 14 november var det dags för årets sista boarding Svedala.
Denna gången var vi hos årets företagare 2024, Martin Wåhlin från CMT

Denna morgon samlades drygt 90 företagare från Svedala ute i Tjurstorp för att lära sig mer om CMT samt Linkedin.

Efter ett härligt mingel med hög ljudvolym och nya spännande sammarbeten samt kontakter skapades, samlade ordförande i Svedala Företagsgrupp, Anders Nissen tillsammans med Näringslivschefen Kosovar Gashi och Ordförande i Företagarna Svedala Mikael Ottosson ihop alla för att få lite kort information om näringslivet i Svedala samt kort information från Kommunstyrelsens ordförande Erik Stoy (M).

Martin Wåhlin berättade om sin resa från att börja som lite ”påg” hos CMT innan han fortsatte upp till toppen för att sedan få frågan om att köpa verksamheten. Denna möjligheten ville han inte missa och förvärvade verksamheten, han utvecklade verksamheten och nu är en av nordens största tillverkare av flak till lastbilar och järnvägen.

Dominique Egli tog över sedan och berättade hur man kan använda Linkedin för att skapa affärer. Dominique driver Salesedge som jobbar med att hjälpa en att optimera säljprocessen för att öka företags lönsamhet. Han berättade om hur man kan översätta likes på Linkedin till sälj. Genom direkta kontakter och att våga ta steget och skriva samt hur man kan hitta och söka rätt människor via Linkedin. Med många tankeställare och troligtvis fler Linkedin användare avslutades mötet och vi tackar CMT och Salesedge samt alla företagare för 2024 och Boarding Svedala, nästa event det årliga julminglet och årets julkostym ska utses.

Categories:

Tags:

Comments are closed